dijous, 23 de juliol del 2009

Delhi - Amritsar

Namaste!

aqui estic de nou per explicar-vos per on paro! dimecres em vaig aixecar ben d'hora ja que al haver arribat a les 8 AM aprox habia de fer el checkou aquesta hora. Per sort amb el cansament del viatge i del primer dia a Delhi vaig poder descansar. Vaig fer el chekout i vaig estar esmorzant amb la Yamila, una noia Argentina molt simpatica que residia al mateix guesthouse que jo. Vam estar esmorzant junts i explicant-nos les nostres rutes, va ser molt curios perque va sortir el tema de l'angles ja que ella tambe viatjava sola, la tia no tenia ni papa, ole els seus ovaris!! Al acabar em vaig despedir i vaig anar tirant cap a l'estacio de trens de Nova Delhi. Al principi estava una mica espantat per si trobaria be la via, el tren, l'hora exacta i que la guia deia que molta gent intentava enganyar-te. La veritat es que me'n vaig sortir molt be, vaig trobar-ho tot a la primera i sense problemes. Aixo si, realment les situacions i moments que es viuen a les estacions de trens de l'India son indescriptibles, s'han de viure.


El tren va sortir a les 11:15 i vaig pujar al vago de la classe sleeper, que per dir-ho d'alguna manera es la classe mes baixa que hi ha amb lliteres. Al veure tota la gent que va pujar al vago vaig pensar, mare de deu on he anat a parar. Pero vaig trobar la meva llitera, que per sort era la de dalt de tot i als seients de sota hi havia una familia India molt simpatica. Haig de dir que el tren era un festival, no parava de passar gent amb menjar, begudes, te, joguines, gent que tocava instruments, una passada!! M'esperaven 7 hores per endavant, pero per sort vaig estar xerrant durant el viatge amb la familia. El pare era poeta i escriptor de cansons de bolliwood!! li vaig demanar el nom i varies de les seves pelicules per buscar-ho per internet i el senyor estava superorgullos. La mare cada vegada que venia algu amb menjar no parava d'oferir-me, vaig menjar samosa, dhal, chai, vamos, que em va alimentar de debo jeje


Varem arribar a Amritsar sobre les 19:15, ens vam despedir i jo me'n vaig anar a buscar un bus que era suposadament gratuit i que et portava directe al Golden Temple, que era la zona on tenia pensat allotjar-me. Imagineu-vos a mi amb la motxila, intentant pujar a un bus que estaba pleeeeeeeeee de gent, pero quan dic ple, vull dir pleeeee. Que malament ho vaig passar, entre que estava de peu, que el bus no parava de frenar, la motxilla que cada cop em pesava mes, va ser tot un show. Per sort vaig arribar i vaig buscar una guesthouse on allotjar-me, la Sharma Guesthouse. L'amo es molt simpatic i molt amable, l'habitacio esta molt be i molt be, per 350 rupies = 5 euros, habitacio doble, que mes puc demanar! Vaig fotre'm una dutxa, que no sabeu com la necessitava... i me'n vaig anar al Golden Temple per veure'l de nit. Es realment increible, es viu una sensacio de pau i tranquiliat brutal i la gent sij son molt amables. Vaig estar fent una volta i el vaig visitar per dins, tothom se m'acostava per preguntar, la veritat es que no vaig veure cap altre europeu, potser un parell de grups com a molt. Despres de visitar-lo, vaig anar a sopar alguna cosa i cap a dormir que el cansament del viatge comensava a fer efecte.


Avui m'he aixecat sobre les 9 AM i he anat a esmorzar, alla m'he trobat amb un noi d'Hungria molt simpatic i em estar xerrant i esmorzant justs. M'ha estat explicant una mica sobre la zona que vull anar a veure despres McLeod Ganj, Manali,etc.. perque ell ja hi havia estat. La veritat es que ja tinc ganes d'allunyar-me una mica de les ciutats i veure una mica de natura i trobar mes tranquilitat. En aquell moment he tingut un moment de crisi, doncs he pensat que quedar-me tot el dia a Amritsar era massa i que potser havia de mirar de marxar aquesta mateixa tarda. El problema es que per arribar a McLeod Ganj, residencia ofical del Dalai Lama a l'exili, son 6 hores en bus i clar, si volia marxar aquesta tarda o no tenia temps de veure be Amritsar o arriba molt tard. Aqui a comensat la meva odissea, primer he anat a buscar una suposada oficina de bitllets de tren que estava al mateix Golden Temple. Despres d'estar donant mil voltes, preguntant i ningu m'ho deia en clar, la trobo i em diuen que els bitllets que necessito no es poden comprar, que haig d'anar a l'estacio de trens. Cap problema, vaig a buscar un lloc d'internet i aixi miro de comprar-los per la web. En aixo que mentre estic connectat, comensa a ploure d'una forma animal, tan animal que els carrers estaven amb l'aigua que t'arribava als genolls. Miro el bitllet, faig la reserva i quan vaig a fer el pagament me'n adono que no he portat la targeta de claus per validar les compres per internet, que gran que ets Victor!!! jajaja



Total, que agafo un rickshaw i me'n vaig a l'estacio, mes que un rickshaw semblava un vaixell, ( avia'm si puc pujar alguna foto perque ho veieu ) i arribo a l'estacio. Despres de fer les tipiques cues, arribo a la finestra i el tiu em diu que no puc comprar-ho avui, que per distancies menors de 250 Km s'han de comprar els bitllets el mateix dia, tocate los cojones!!! I res amb resignacio he agafat el bus gratuit i m'he anat a visitar el Golden Temple de dia, es molt curios pero val molt la pena visitar-lo a diferents moments del dia i sempre es viu una sensacio de pau molt especial. Avui la gent estava forsa pesadeta amb mi i la veritat es que no em deixaven sol. Al final un noi sij molt amable m'ha acompanyat durant tota la visita i lo bo es que m'ha estat explicant-ho tot, ha estat millor que anar amb un guia. El tiu s'ha interesat moltissim i s'ho ha currat molt, hem parlat de la religio, si jo era creient, etc... molt interesant. Pero clar, despres de 2 hores ja m'he comensat a cansar una mica. Per sort, com que ja eren les 14, li he dit que em sabia greu, pero que volia anar a dinar ens hem despedit i he anat a buscar un restaurant. Ah! i avui he dinat Mushroom Tikka Masala!! bonissim i forsa picant!! encara no he pogut menjar el meu preferit, el Chiken Tikka Masala ja que Amritsar es suposadament una ciutat vegetariana, pero tot arribara!!! Despres de dinar, per fer-lo baixar he comensat a caminar i caminar pel casc antic antic, ha estat molt xulo. Hi havia antigues havelis, pero el problema, com moltes coses a l'India es que totes estaven en molt mal estat. He visitat uns jardins on l'exercit britanica va matar a mes de 150 persones abans de la independencia, he visitat un temple dedicat a Durga i m'he perdut pels carrers del casc antic, observant mil somriures al veure'm i no parant de dir: hello, hello

Despres de la patejada, he anat a descansar una estona al guesthouse, per no apalancar-me he decidit venir a connectar-me per escriure una mica, pero en aquell moment ja no estava nubol i el sol s'estava ponent. He anat corrent al temple de nou simplement per fer alguna foto i crec que n'hi ha d'haver alguna espectacular!!! Ara quan acabi anire a sopar alguna cosa i cap a dormir que dema m'haig d'aixecar d'hora i m'espera un nou viatge cap a les valls de l'Himalaia.


Fins ben aviat!!!

1 comentari:

Paquita ha dit...

Hola Victor,
Ya veo que eso de ir solo para ti no es ningún problema, te dan de comer, te enrollas con argentinas, etc etc.
Estoy disfrutando mucho con todas tus explicaciones y fotos, sigue así.
Por aquí la calor no esta "matando" ayer fue un día horrible y por Teruel los incendios han hecho desalojar varios pueblos entre ellos Alloza, que como sabes esta al lado de Ariño.
Nos acordamos de ti y esperamos con ilusión tus noticias.
Besos
Paquita