dijous, 21 de juliol del 2011

Ruïnes de Tulum – Akumal – Cenote Dos Ojos / Tulum – Chichen Itzá

Hola a tots!

Ara fa 10 minuts que acabo d’arribar de Chichen Itzá i com que el Jose te la clau de l’habitació del GuestHouse aprofito per connectar-me i així faig temps mentre ell arriba.

Després del dia de Relax a Playa Paraiso a Tulum, després de connectar-me a internet varem fer una repassada als dies i varem decidir quedar-nos un dia més a Tulum i ja marxar el dijous 21 amb un bus que surt a les 23:50 cap a Palenque. Al dia següent ens varem proposar posar-nos les piles i mirar de fer el màxim de coses possible. Així que ens varem aixecar d’horeta, varem agafar un colectivo ( que son una espècie de furgonetes amb varis seients on els hi dius on vols anar i esperes que s’ompli per a que et porti )i cap a les ruïnes de Tulum. Jo era una de les coses que més il·lusió veure i la veritat és que no em varen decepcionar! És tracta d’un complexa on antigament hi havia una ciutat Maia, però amb l’encant que es troben al costat de la platja!! Feia una calor horrible, però realment val la pena veure-ho. És un lloc màgic i les vistes a les platges i al mar Carib amb l’aigua color verd turquesa son realment precioses. Després us pujaré unes fotos per a que us feu a la idea. Després de visitar les ruïnes i fer moltes fotos ( amb susto inclòs doncs a la meva càmera crec que li ha entrat una mica de sorra i de tant en tant l’objectiu es queda pilluli i no enfoca bé ) varem “agarrar” un altre colectivo per a que ens portés a Akumal.

Akumal es un altre poblet / platja a uns 30 km de Tulum amb una platja preciosa, però amb la particularitat que és una zona on arriben les tortugues a deixar els seus ous. O sigui, que a pocs metres endins de la platja i fent snorkeling les pots veure com neden i mengen per allí. També a pocs metres hi ha un escull de coral on es poden veure tota varietat de peixos i corals, aquest era el recorregut que dura poc més d’una hora. Això ho vaig fer jo sol, ja que el Jose ja ho va fer l’any passat i ell es va quedar fent una chela ( una birreta ) i prenent el sol a la platja. Jo vaig agafar una barqueta junt amb un grup de persones i ens varem apropar primer on es poden veure tortugues i després cap a l’escull. Així que et donen les aletes i les ulleres i a fer snorkel! Vaig poder veure dues tortugues, una d’elles immensa i que al acabar de menjar va pujar cap a la vora del mar per respirar i va passar a pocs centímetres de mi, va ser brutal!! Només varem poder veure dues, però ja va valer la pena. Després ens varem apropar a l’escull de coral i també va ser preciós. Vaig veure peixos lloro, una barracuda i varis més que desconec el nom, tot junt amb els corals, una verdadera passada.

Al tornar ja eren passades les 14 i com que ja teníem gana, varem quedar-nos a dinar a la platja d’Akumal, jo em vaig fotre una enchilada amb salsa de chile habanero boníssima. Aquest cop tornaré amb 5 kilos de més com a mínim!! Però que me quiten lo bailao :) Ja després de dinar varem agafar un altre colectivo que ens portés fins el cenote dos ojos. Un dels més gran de la península del Yucatan i on es pot fer un snorkel d’una hora ja que son dos cenotes que es comuniquen. Per als que no ho sabeu, un cenote és una gruta subterrània per on corren tot de rius subterranis d’aigua que arriba de les parts més altes del Yucatan i que finalment van a parar al mar Carib. Aquestes grutes es poden trobar per tota la península i es varen formar degut a l’ impacte del meteorit que milions d’anys endarrere va impactar amb la terra i va causar l’extinció del dinosaures. Jo de moment només he vist un, però ja us dic que és una experiència realment increïble, nedar per les aigües cristal·lines, amb la llum del sol que les il·lumina, rodejat de peixes i poder explorar les grutes plenes de ratpenats i veure milers i milers estalactites i estalagmites tant fora de l’aigua com a dins de l’aigua... Per molt que us ho descrigui no us podeu fer la idea i llàstima que no tenia càmera d’aigua per a poder fer fotos. Podeu fer-vos una idea mirant les fotos que hi ha a la web del cenote:

http://www.cenotedosojos.com/photos.htm

Ens va sortir força car 400 pesos, uns 24 euros, però ja us dic que son els 24 euros més ben invertits que he fet mai a la vida. Després de l’snorkeling amb les tortugues i pel cenote jo ja estava cansadet, a més si hi sumes la calor i el sol, tan en Jose com jo varem decidir marxar cap a l’hostal per donar-nos una bona dutxeta i fer una birra abans de sopar. Dit i fet, anem cap a l’hostal, ens fotem una dutxa, ens vestim i fem una volta pel poble tot mirant possibles restaurants on sopar i donar-nos un homenatge fins que finalment trobem un local on fer una birra ( que es va convertir en un convinat jejeje ) on estaven posant musiqueta d’U2. Total, que ens demanen un combinat cadascú, jo em vaig demanar un Buena Vida ( que portava tequila i mil coses més ) i varem quedar-nos xerrant i xerrant. Estàvem tant i tant bé, xerrant, posant-nos al dia i tenint una de les nostres converses eternes que el combinat va passar a una birra, i a una altra, i una altra... Com trobàvem a faltar aquestes converses!! Jejeje Ens varem fer amics la noia cambrera, que era una noia Argentina molt maca i agradable que no parava de venir a dir-nos: una chelita más chicos?? I clar, nosaltres, pos dale dale!!! Entremig ens varem fotre un ron quan al acabar de veure-te’l de cop, havies de mossegar un tros de lima que en un cantó el mullaves amb sucre i l’altre amb cafè, estava boníssim!! Total, que amb això se’ns va fer més de les 00:00 i nosaltres sense sopar! Varem posar una mica de seny ja que al dia següent tots dos havíem de matinar. En Jose per anar a Cozumel a fer alguna immersió aprofitant el carnet i el curs que li varem regalar pels seus 30 anys i jo per anar a Chichen Itzá. Així que varem pagar la factura infinita de birres i combinats i ens varem menjar un parell de tacos abans de dormir per no anar amb l’estomac buit.

I això ja ens porta a aquest matí, jo tenia un bus que sortia a les 9 AM de Tulum que em portava a Chichen Itza, que es troba a unes 3 hores aproximadament i en Jose ha marxat una mica més aviat, sobre les 8 per agafar un colectivo que el portava fins a Playa del Carmén i d’ allí agafar un ferry fins l’illa de Cozumel. Ens hem acomiadat al matí i jo he arribat a Chichen Itza més aviat del que m’esperava, sobre les 11:45. Fotia una calor i un solano de collons!!! I també hi havia una cua que no vegis, així que entre pitos i flautes he acabat entrant una mica més tard de les 12 PM. Chichen Itzá és un dels complexes arqueològics Maia més gran i més ben conservats del mon. Per aquesta raó també és un dels llocs més turístics de Mèxic i de tot el mon jo crec. Hi havia milers de persones de tot arreu, que venen de tots els complexes turístics de la Riviera Maia, tant gent del país o gent com jo que feia pràcticament impossible fer una foto on no sortís penya. Però ja us dic que val la pena i m’ha encantat. Realment amb Tulum i Chichen Itza ja estic content d’haver vingut i haver pogut viure l’experiència de veure-ho d’aprop. Ha estat una llàstima doncs les ruïnes on es feia el Gran Joc de Pilota no es podien visitar perquè les estaven restaurant, però veure la gran piràmide i la resta de temples és fascinant, fins hi tot hi ha un cenote sagrat pels Maies!!! Ara en quan pugui us pujo alguna foto per a que ho pogueu veure. Ara ja tinc ganes de veure les de Palenque i sobretot les de Tikal a Guatemala!!! Quina canya de viatge!!!

Buenos mac@s, us deixo que vaig a retrobar-me amb en Jose per veure com li han anat les immersions per Cozumel i a veure si avui ens donem l’homenatge de sopar. Tot i que al arribar m’he trobat a la noia argentina i ja li he promès que després ens passàvem a fer una chela jajajajaja







5 comentaris:

Papas ha dit...

Ja veig que lo paseu molt bé,ens alegrem molt.que continui així.Petonsss

JordiP ha dit...

Eii, nen, ja veig que ho passeu molt bé, no si al final encara ti quedaràs!!! jejeje
una forta abraçada a tots dos!!

Anònim ha dit...

!!!!!!!!espera a ariivar a Palenke!!!!!!!!!!,
ah, com m´agradaria seri amb tu per menjar aquellas cosas picasntones tan bones.
Continua disfrutant
Un peto.
Cosina PILI

Anònim ha dit...

Hola Victor,
Ya veo que te está gustando México, porque explicas con gran entusiasmo tu experiancia. también estás disfrutando de la comida, hay mucha gente que piensa que México no tiene una gran cocina, pero es una de las más importantes del mundo, después de la china.
Como dice Pili no te pierdas Chichen Itza,aunque llena de guiris, tu mira con tus ojos y seguro que quedarás sorprendido de lo que aquella genta hizo.
Cuídate y sigue pasándolo bien.

Muchos, muchos, besos.

Paquita

Víctor ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris! La veritat és que m'està agradant moltíssim i estic disfrutant amb la gastronomia una pasada!!

Papes, de moment tot perfecte ja ho veieuu. Molts petons i molts anims que d¡aqui res ja podreu disfrutar de les vostres vacances! ens veiem a Ariño!

Jordi, quedar-m'hi no m'hi quedaré, però ja m'agradaria poder disposar de més dies per gaudir del pais.

Pili, Palenque em va agradar molt també!

Paquita, Chichen Itzá es increible aunque este lleno de turistas y estoy totalmente de acuerdo contigo. La gastronomia Mexicana es de las mejores del mundo!