dissabte, 6 d’agost del 2011

Antigua – San Pedro de la Laguna – ( Panajachel, Santa Catalina Palopo, San Antonio Palopo, Santiago Atitlan ) – Chichicastenango – Antigua

Hola per últim cop!

Ara fa una estona que hem arribat a Antigua Guatemala de nou, després de passar 3 dies pel Llac Atitlan. No tinc gaire temps ja que en mitja hora em tanquen el ciber i com que és el meu últim post miraré de fer-vos un ràpid resum d’aquests dies i ja en persona us explicaré amb més detall.

Varem arribar a San Pedro de la Laguna, un poblet a la vora del Llac Atitlan molt maco, però molt petit i tranquil i ja varem poder contemplar la bellesa del llac. Tot i que ja varem arribar entrada la tarda i ja estava tot núvol, les vistes des dels muntanyes mentre vas descendent cap al poble son espectaculars. Per la tarda varem fer una mica de pressa de contacte del poble, després de trobar allotjament i dinar una mica. La veritat és que el poble és ben petit, però molt maco i molt curiós veure’t rodejat de gent indígena, que no parlen castellà entre ells i tots van vestits encara amb les seves robes tradicionals.

Al dia següent ens varem aixecar i varem decidir fer un “tour” en barco per tota la resta de poblets del llac, Panajachel, Santa Catalina Palopo, Sant Antonio Palopo i Santiago Atitlan. La veritat tots els poblet son molt semblats, la gent indígena treballa sobretot el tèxtil i és molt maco veure a pràcticament tothom vestint les seves robes. Per Santiago, el poble més gran varem fer també un petit recorregut per veure els punts d’interès més importants. Sobre les 16:30 ja havíem acabat de veure’ls tots i ja varem tornar a San Pedro a comprar els bitllets per anar a Chichicastenango al dia següent, ja que era dijous i és dia de mercat. Varem aprofitar per anar a l’hostal, descansar una estona estirats a les hamaques, xerrant tots tres, ja que en Fede el noi argentí es va venir amb nosaltres i després a sopar a fer unes birres i poca cosa més.

Al dia següent a les 8am varem agafar un petit bus per anar a Chichicastenango, que es tracta d’un poblet al nord del llac on cada dijous i cada diumenge hi ha un mercat immens d’artesania. Es veu que la gent indígena baixa dels pobles i munta les seves parades per vendre els seus productes. Diuen que és el més important de Centro Amèrica, però ja la veritat que me l’esperava més gran. Com teníem 4 hores, varem estar fent les compres amb els seus deguts regatejos, varem dinar alguna cosa i a les 14 varem tornar a agafar el bus de volta cap a San Pedro i varem arribar a les 16am. Com que tampoc teniem gran cosa a fer, varem anar a l’hostal a descansar a les hamaques i per la nit varem anar a sopar a un restaurant que hi havia un grup tocant en directe i la veritat és que va estar força bé. El problema és que a les 23 allà acaba tot, però varem agafar unes birres i varem seguir una a l’hostal xerrant.

I això ja ens porta a avui, aquest matí el Jose i jo després d’esmorzar hem anat a visitar l’últim poble que ens faltava, San Marcos de la Laguna, però era tant petit tant petit que pràcticament ha sigut arribar, fer una volta i marxar. Després ens hem reunit amb el Fede que s’ha quedat a l’hostal descansant doncs ha agafat un bon refredat, hem dinat i a les 14:30 hem agafat un bus que ens ha portat a Antigua. Ara fa res que hem arribat, hem comprat ja els bitllets per demà anar a l’aeroport a les 4am!!! Uff!!! I ja poca cosa més, ara suposo que anirem a sopar i com que és divendres a Antigua hi ha festa. Depèn de com estiguin els ànims la idea és sortir i ja empalmar fins les 4am que ens vingui a buscar el taxi per anar a l’aeroport i sobar-la a l’avió al màxim jejeje

És una llàstima però això ja s’acaba, en un dia ja tornaré a estar a Barcelona i dilluns a treballar!!! Uffff això si que serà dur :( Però bueno, per sort faig jornada intensiva i espero que faci bon temps per poder anar a la platja i no perdre el meu moreno caribeny, tot i que ja l’he perdut força.

Ja només em quedava agrair-vos a tots aquells que m’heu anat seguint i pels vostres comentaris que feien sentir-me no tant lluny de casa. Estic molt content d’haver creuat el “charco” i haver conegut nous països i noves cultures, estic segur que aquest no serà pas l’últim i em deixaré caure per aquí de nou ben aviat.

Molts petons i abraçades per tots i ens veiem a Barcelona!

Anònim ha dit...

¡¡¡ AY VICTOR!!
Encara que varem parlar ahir, no puc estarme de fer un ultim comentari,
Aquest pais es molt maco i com tu dius ara que has creuat "el charco"
tens molts mes llocs increibles per veure a tota sudamerica